Fru Usken

Fru
Usken
Interiør - Gøy på landet - Hobby

torsdag 14. juni 2012

Hold meg til planen!

Nå må jeg snart lære..
Ikke det at jeg/ vi ikke er impulsive, men i de tilfellene hvor jeg (vi) allerede har planlagt noe, så er det så godt gjennomtenkt at det alltid viser seg å være det beste å holde seg til planen:)
Som planen for huset f.eks.
Vi skulle ha ei stor stue med masse store vinduer (ergo liten veggplass), og ett bibliotek fyllt med hyller til bøker og albumer - jeg er veldig glad i bilder så vi har endel albumer;)

Men når vi flytta inn syntes vi det virka herlig å slippe å ha tven i stua,
så da tok vi den heller inn på "biblioteket", så ble det tvstue isteden..
Var jo på mange måter herlig å slippe den i stua,
stå helt fritt for innredningen, ikke trenge å sirkle alt rundt tven..

Men jeg ble lei, lei av å ha så stor stue med store goe sofaer i,
bare for å presse oss inn i den lille tvstua hver kveld.
Lei av å ha albumene fortsatt liggende i esker for jeg har jo ikke hatt noen plass å pakke dem ut..
Og argumentet at det er herlig å slippe barnetv på for ungene hvis vi har besøk holder heller ikke, for vi har jo tv på loftstua til dem.. men den ble jo aldri brukt når vi hadde tvstue nede og.

Så jeg begynte med å snu på sofaene,
de måtte ut ifra veggen for at ikke tven skal bli for langt unna, men det ble bare fint syns jeg.



På den måten sperrer de ikke for de store, lave vinduene, og utsikten


Ungene ralla rundt som vanlig, nye "veier" å kjøre på var ekstra gøy! så det ble ett lite linselushode med her;)



Så sendte jeg mannen ut på tv-shopping, mens jeg og ungene handla ny tv-benk.
Så helga gikk med på rydding, rydding og rydding!
Men kveldene nøt vi med god plass på sofaen,
og på bordet til allslags godt;)

 


Og fyr i peisen såklart... vi bor jo i Norge...


Bildene jeg hadde tatt så viste mer av tven å benken, viste seg å ha nærbilder av svette ekle fotballspillere..
så disse var de eneste jeg kunne vise frem nå,
å pga. vi har fått vannkoppene i hus har jeg ikke sjans til å knipse flere akkurat nå;)
Men det kommer, i tillegg til bilder fra biblioteket:)

Fineste knottene til tvbenken fra Åhlens



Vi blogs:)

6 kommentarer:

  1. Det ble veldig bra sånn her!
    Liker sofan ut fra veggen og at dere gjør som dere egentlig hadde planlagt :)
    Kos dere videre, snart helg igjen :)

    SvarSlett
  2. Det er godt å ha mulighet til forandring, og ikke kjøre seg fast fordi man tenkte.... ikke alltid så godt å se ting for seg på forhånd... vært der selv...

    lykke til med vannkoppene!

    Plutselig helg! herlig snobefat!

    ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt du likte eplene... ;) De er bare supre de buksedraktene !
      Jeg tar 200 for å sy dem + frakt, hvis du ikke er i farsund/lyngdal av og til ...

      De har lang brukstid, og egner seg godt som "velkommen til verden" gave!
      Tar gjerne imot bestilling ;)

      God helg og midtsommer til dere!
      Nina

      Slett
  3. Dette blir bra, gleder meg til å se biblioteket også:) Det er fint i stua deres:) Blir imponert over hvite sofaer jeg, må trekkene vaskes ofte?;)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Hvor ser det bare flot ud!!
    Tak for koselig kommentar ovre hos mig.... Hvor er det en fin blog du har, jeg melder mig på som fast læser ;o)

    SvarSlett
  5. Fint...
    Titter bare raskt innom før leggetid for å svare på spørsmålet ditt ;)
    (Venter jeg til i morgen glemmer jeg det garantert ut hi, hi).
    Planter heter Corokia. Selges stadig flere steder, etter at den ble populær i fjor høst! Har de på MesterGrønn innimellom.
    Potten er av merket "Miljøgården" og er kjøpt i Stavanger hos Sølvberget blomster. (Men det er sikkert 2 år siden!)
    Kjekt du likte det.
    Jeg er alenemor i helgen, for mannen sykler Trondheim-Oslo, så best å komme seg i seng ;)
    Nattaklem May Helen

    SvarSlett