Fru Usken

Fru
Usken
Interiør - Gøy på landet - Hobby

mandag 4. oktober 2010

Fra kjøkkene

"Vi ser på oppvask som pest og plage,


mens andre går med sulten mage.


Med hjem og helse og nok å spise


burde vi heller oppvasken prise."


(Fra kalenderen vår)


Dette burde jo ver nok t å liga å vaska opp? mn dessverre så e d isje d... Mn d så jør oppvasken greie for meg - e å bare ha fine ting å vaska opp;)

Når d e di aller finaste tingå eg vaske på ska eg innrømma at eg rett å slett kose meg m oppvasken!

Så d blir mandagstipse fra meg; Ha KUN fine ting, så blir d isje så kjedeligt å vaska opp!;) (sama gjelde jo for kler og å egentligt alt i huse;)...)







Fysta m va på kjøkkene og så kan eg jo visa ka så sjer viss f.eks. Johannes, så snart e 2 år, ska rydda melkå inn i kjøleskape. For han og vil jo ver m å rydda!

Mn han blir visst lett frista, hehe, veien t kjøleskape e isje så lange;)





11 kommentarer:

  1. hei June! Så trivelig blogg du har da? Fant deg inne hos svigerinne Skjerstad og legger meg til som følger:-)
    Jeg gleder meg til å se mer av fremdriften ab huset deres, det blir knallfint ser jeg:-)
    Er så enig med deg vasking krever fine ting:-)

    Ha en finfin mandag, Hilsen Trine:-)
    Legger meg til som følger:-)

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Den teksten treffer meg jo midt i hjertet da...Hva er det VI har å klage over egentlig?Tenk at vi klager over oppvasken når andre ikke en gang har mat....Jeg føler meg rett og slett ganske bortskjemt akkurat nå!
    Bra at du hiver litt perspektiv inn i Bloggelandet, det burde vi nok være flinkere til:)
    Når det er sagt, så er jeg helt enig i at det er artig å vaske opp de fine tingene....:)
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  3. Så kloke ord :) Ja det er koselig å vaske opp når man har fine ting :) Jeg vasker også ting som jeg er glad i og redd for for hånd ;) Det var en herlig turkis farge på de skålene ;)
    Og jeg er så enig med Johannes - melk er best rett fra boksen ! Hi hi ;)

    Ha en fin kveld !
    Klem fra Janne :)

    SvarSlett
  4. Hva sa mannen her i huset i dag: Ser dere denne maskinen (oppvaskmaskinen), den står det ikke mitt navn på, ALLE kan bruke den...."
    He he vi fant ut at egentlig kan han bare få ha den for seg sjøl..... dvs fylle og tømme den...

    SvarSlett
  5. Og det huset ser helt supert ut!

    SvarSlett
  6. Heisan June
    Veldig bra sagt; vi spiser med øynene og jammen meg tror jeg ikke estetikere VASKER OPP med øynene også!!!
    Soleklart at det er mye hyggeligere å vaske opp lekre ting enn kjedelige ting.
    Tusen takk for koselig hilsen angående KK-artikkelen!
    Ha en flott dag i blåsten!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  7. Så sant, så sant!!!
    I helga ska eg faktisk få hjelp av ei venninna te å ha storopprydning. Håpe eg klare å kvitte meg med ein del då, så eg bli sittande igjen med barra masse fine ting :o)

    Og tenk at eg nærme meg 100 følere (elle følgere, som de og av og te kalles ;o)) Kim sku trudd det? Ikkje eg jaffal!

    Og sying; eg har endelig tatt ansvar itte all masinga og ska få hjelp te å sy puta på mandag... ;o)

    Knuseklemmer herfra!

    SvarSlett
  8. Der har du "you might..." ja!
    Gode greier :)

    SvarSlett
  9. Hei! Flott tekst! Godt å sette ting i perspektiv! Takk for koselig hilsen hos oss også:) God fredagskveld!

    SvarSlett
  10. Så sant,så sant! Og det gjelder vel klær også...fnis
    klem og god helg♥

    SvarSlett
  11. Ser du og har fått te det der "you might..." greiene. Klare ikkje å forstå kor eg ska lima inn den koden eg :o(

    SvarSlett