Fru Usken

Fru
Usken
Interiør - Gøy på landet - Hobby

mandag 20. september 2010

Litt i ørskå..

Ska prøva å få t ett bloggeinnlegg idag, mn eg må bare sei at eg ennå e litt i ørskå itte lørdagens bursdagsfest;) Kjenne jo at eg isje blir yngre for å sei d sånn, blir såååå sleden å trøtte itte ein goe fest! Mn då e d jaffal bra når festane e bra - sånn at d e verdt ett par dage der enn føle mest for å bare sova ittepå...:)
Å lørdagens fest - den va definitivt verdt d!!:)

Mn før helgås festligheter, fekk eg lagt litt så eg ska selga på Bjerkreimsmarken så e den fyste helgå i oktober. Alti liga koseligt m marken:) Å siden eg jo e m i brukskunstforeningå, så ska eg ver m å stilla ud å selga litt.
Tenkte nå som d går mod jul at disse boksane jærna ville falla i smag hos folk:)








Som dåkke ser på bildene så havna d goa kamera på lading, så eg måtte finna fram d litla "gamla" digitala, så di blei litt mørke å sånn mn...
Alle boksane har fått blonde på seg og, å karamella oppi, så då e di vel søde nok:)



Eg prøvde meg og på å hermetisera tomata! Kom øve ei oppskrift så vekte husmorå i meg, så då måtte d jo prøvas;)
D va bare å ha tomata, urter å kvidløg i glass...



Lokka ijenn glasså...



...å koga di i 40 min (åså sko di avkjølas i vanne i grydå).



M ett sånnet glass e du godt på vei viss du ska laga gulasj f.eks. Ska hermetiskera någen fler mn då vil eg sløyfa kvidløgen, tenkte liksom å bruga ett sånn glass på pizza, mn der vil eg isje ha kvidløg...

5 kommentarer:

  1. Du er jammen meg kreativ ;) De boksene var søte og romantiske :) Hermetiske tomater skal jeg prøve å lage selv ,( jeg er kokk men det der har jeg ikke prøvd )har mange slike glass i boden ;)Artige klemme og kose figurer !

    Klem og kos fra meg :)

    SvarSlett
  2. Fine bokser du har laget! Gøy med marked, vi pleier å ha garasjesalg i gaten hvert år. Stor sosial suksess, økonomisk er målet å gå i null. ;)
    Hermetiserte tomater så godt ut, og virker realtivt overkommelig. Masse husmorkred som følger med hjemmehermetisering, vil jeg si!
    De små klemmerne har jeg også, i hvitt og svart. Mine har reist fra Praha, men jeg har sett de rundtomkring mange steder egentlig. Fine er de okkesom!

    Fin mandagskveld til deg!

    SvarSlett
  3. Hahaha, de tar stadig mærr på med åra dei festane ja!
    *sukk*

    Så kjekt at det blei vellykka da!
    Og så fiiine boksar. Du blir nok kvitt dei på markedet ja :o) Eg har nå offisielt kledd mine fysste esker med tapet, og "blondelakkert" ei. Esker e gøy!!

    Ha ei superfin veka videre snuppa!!

    SvarSlett
  4. Fine esker :) De går nok unna. Og hermetiserte tomater så godt ut:) Det kunne jeg tenkt meg å prøve.Mine husmoregenskaper har visst gått i dvale her.....

    SvarSlett
  5. Hei søte deg!

    Tusen takk for alle de oppmuntrende og ikke minst koselig kommentarene du alltid legger igjen...det er sååååå kos!

    Jeg elsker at du skriver på dialekt spesielt siden jeg bodde i Stavanger i 13 år...veldig hjemlig;=) ELSKER VESTLANDET!
    Men mannen er fra Halden så da ble jeg brått østfolding i stedet;=)

    Det er så koselig her inne hos deg så jeg har nå lagt meg til får å huske å besøke deg litt oftere!

    Stor klem til deg... og boksene dine var forresten supersøte!!

    SvarSlett