Fru Usken

Fru
Usken
Interiør - Gøy på landet - Hobby

mandag 23. april 2012

Sunt og godt:)

Vil dele en oppskrift på noe sunt og godt med dere idag,
jeg lager nemlig ikke bare boller og kaker;)


Mûsli:

1 dl grovhakka valnøtt, hasselnøtt eller mandler
1 dl sesamfrø
1 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1/2 dl kokosflak
1/2 dl fin rapsolje
1 dl vann
litt salt

Bland alt og ha utover i en langpanne. Ristes i ovnen på 200 grader i ca. 15 min.
Pass på så det ikke brenner seg fast - "rør" gjerne litt i det underveis.


Denne mûslien er supergod! Og kan lett varieres med andre type nøtter, frø, f.eks. gresskarkjerner og..
Med denne har du iallefall ett godt utgangspunkt:)
Smaker veldig godt med både søt og sur melk,
med sukker eller annet søtstoff,
med kanel..
eller med friske bær!

Her om kvelden koste jeg meg med en god god porsjon blåbær oppi, det er bare helt nydelig:)
Metter veldig og tilfreddsstiller behovet for noe søtt og godt!




Kansje en okei oppskrift å prøve ut på mandagen? der iallefall jeg føler jeg har fått min dose "lørdagsgodt" for en stund;)

Vil du være med på min lille giveaway?
Trekk lodd her og bli med på trekninga 1. mai!:) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar