Fru Usken

Fru
Usken
Interiør - Gøy på landet - Hobby

torsdag 5. april 2012

Påskekake nr. 2...

...koste vi oss med i går i sola


Og idag våkna vi opp med ett hvitt teppe ute... som nå er regnet bort....
Så været forandrer seg tydeligvis ikke med det første;)

Oppskrift på påskekake nr. 2?
Den har til og med en gul ingrediens;)

Banankake:

2 egg
2 kopper sukker

piskes til eggedosis

2 bananer
moses og røres i

8 ss melk
blandes med
1 kopp smelta smør
og tømmes oppi

2 ts vaniljesukker
3 kopper hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts natron
blandes sammen og røres i

evt. 1 ts kanel/ nellik for kryddersmak

Stekes på 180 grader i 45-50 min...

Ha gjerne litt melisglasur på, det er veldig godt, gjerne litt mer enn jeg hadde her og men det ble bare så lite for jeg ville heller pynte den fint... hihi er ikke akkurat noen konditør nei;)

Fortsatt gla påsk!:)



4 kommentarer:

  1. Namnam ser god ut!
    Har lyst å bake litt jeg og i påska, har allerede laga frokostbrød, men kake, naammmmm :)

    SvarSlett
  2. Nam, så deilig!
    Det er viktig å kose seg litt i påsken:-)

    SvarSlett
  3. Å denne så nydelig ut.Mange år siden jeg har laget banankake:)Det er virkelig godt!!

    Tusen takk for fine ord fra deg:)

    Nyt påskeaften med dine:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Heisan
    Herlig gladkake! Vært endrer seg veldig om dagene her også. I går småsnødde det og i dag satt jeg i stroppetopp i sola.
    Glad påske videre til deg, June!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett