Fru Usken

Fru
Usken
Interiør - Gøy på landet - Hobby

torsdag 1. juli 2010

Dialekt

Jeg har fått et tips om at jeg heller burde skrive på dialekt, for å høres mer ut som meg selv rett og slett... Jeg har jo tenkt på det hele tiden - om jeg skulle skrive på dialekt eller bokmål - foreløpig har jeg vært litt tilbakeholden... .



Men egentlig er det litt dumt, for jeg føler meg ikke helt som meg selv heller. Er ikke vant med å uttrykke meg så pent som dette, så da blir det litt sperre på en måte når jeg må oversette det jeg tenker til bokmål hele tiden, så høres ting så rart ut og jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det, derfor blir det heller med at jeg sier veldig lite. Til å være meg. Egentlig kan jeg ikke stoppe å snakke... noe jeg til stadigheter får høre! (Bla. fra hun som nå syntes jeg burde gå over til dialekt og å skrive litt mer for å være mer meg selv - folk blir aldri fornøyde;)) Gjerne derfor jeg trodde det var best å holde bloggen på bokmål... hmm... Men nå lurer jeg litt på om jeg skal hoppe i det...



vist meg sjøl litt mer her inne, men d e jo litt skummelt d og... Men - kor gale kan d ver? T nå på bokmål har eg fått 5 følgere liksom...;) Vettsje ka dåkke andre syns? Dåkke andre 4:) E d vanskeligt å lesa viss eg skrive på dialekt? D syns eg d kan ver mange gange når eg lese andre sine dialekta nemligt, litt derfor og eg falt på bokmål...

Men t gjengjeld så kan d bli litt løgnare og... for eg e ganske løyen:)

2 kommentarer:

  1. Skriv på dialekt June! kjenne deg jo meste kje ijen når du e så "pene" på det ;)

    SvarSlett
  2. takk rebekka!!! d e d eg og fant ud;)

    SvarSlett